TM Online Service Closure / Penutupan Perkhidmatan TM Online
Selaras dengan usaha kami untuk meningkatkan pengalaman ‘online’ pelanggan, kami akan menggantikan sistem bil TM Online dengan sistem transaksi ‘online’ yang lebih baik – MyTM.
TM Online (www.tmonline.com.my) merupakan perkhidmatan yang membolehkan pelanggan untuk menyemak bil talian tetap dan bil jalur lebar secara ‘online’. Penutupan perkhidmatan TM Online didorong oleh keterbatasan teknologi perkhidmatan TM Online.
Dengan kemampuan penyemakan bil yang dipertingkatkan, pelanggan boleh menikmati transaksi ‘online’ dengan lebih mudah melalui laman sesawang korporat www.tm.com.my. Dengan ini, pengalaman pelanggan dapat dipertingkatkan ketika aktiviti pembayaran bil. Dengan pengenalan kepada sistem baru ini, perkhidmatan TM Online sedia ada akan ditutup dan fungsinya akan diganti dengan sistem yang baru.
Harap maklum bahawa semasa aktiviti pemindahan sistem, beberapa fungsi portal TM Online (www.tmonline.com.my) tidak akan dapat diakses dan kesan kepada pelanggan adalah seperti berikut:
Kesan kepada pelangggan
|
31 Julai 2012
|
1 September 2012
|
Penutupan pendaftaran TM Online
|
Pendaftaran pada sistem baru kini dibuka
| |
Pelanggan baru
|
Pendaftaran baru ditutup
|
Pendaftaran baru boleh dibuat di https://mytm.tm.com.my
|
Pelanggan MyTM yang mempunyai akaun TM Online
|
Tiada gangguan untuk menyemak dan membayar bil
|
Tiada gangguan untuk menyemak dan membayar bil
|
Pelanggan MyTM yang tidak mempunyai akaun TM Online
|
Pendaftaran baru ditutup
|
Pendaftaran baru boleh dibuat di https://mytm.tm.com.my
|
Dengan peningkatan ini, pelanggan TM boleh menggunakan fungsi baru penyemakan dan pembayaran bil melalui https://mytm.tm.com.my bermula dari 1 September 2012.
0 Response to "TM Online Service Closure / Penutupan Perkhidmatan TM Online"
Post a Comment